W warunkach dzisiejszej gospodarki, kluczowym elementem pozwalającym firmie odnieść sukces na rynku jest mądrze prowadzona kampania marketingowa. Oprócz klasycznych działań reklamowych (billboardy, ogłoszenia w prasie, pozycjonowanie strony www, klipy multimedialne itp.), warto w niej również zawsze wykorzystywać tzw. materiały POS. Wynika to z faktu, że bardzo skutecznie oddziałują na odbiorców będących potencjalnymi klientami, a tym samym świetnie stymulują sprzedaż. Zaliczamy do nich zarówno rozmaite nośniki miękkie, jak i twarde.
Materiały POS są ukierunkowane stricte na klienta detalicznego, a ich podstawowe zalety to uniwersalny charakter i niski koszt wytworzenia. Jeśli są pomysłowo zaprojektowane, to wówczas wprost znakomicie wpływają na decyzje zakupowe. Dodatkowo dają właścicielowi firmy możliwość łatwej personalizacji, czyli dostosowania kolorystyki, kształtu lub wzornictwa do indywidualnych potrzeb. W pierwszej kolejności zaleca się zainwestowanie w klasyczne, papierowe ulotki oraz broszury. Nadają się one bowiem do rozdawania w wielu miejscach – np. ruchliwych punktach miasta, bliskim sąsiedztwie siedziby przedsiębiorstwa, galerii handlowej czy na targach branżowych. Oczywiście ich skuteczność zależy w ogromnej mierze od chwytliwego hasła i wystarczająco atrakcyjnej szaty graficznej. Na uwagę zasługują także wszelkie elementy przeznaczone na półki i regały, takie jak wobblery (inaczej kiwacze), toppery, linery poziome czy stopery. Charakteryzują się tym, że niezwykle efektywnie zwracają na siebie uwagę klientów. Pozostałe wartościowe rozwiązania to m.in.: sufitowe flagietki i zawieszki, podłogowe roll-upy, displaye, kioski multimedialne, stoiska i naklejki, a dodatkowo podświetlane lightboxy, tombstony, lustra reklamowe, owijki paletowe, dyspensery, kosze zasypowe oraz bilownice. W produkcji wysokiej jakości materiałów POS specjalizuje się chociażby firma dostępna pod adresem https://pos-solution.pl.