Podczas tworzenia sklepu internetowego (sprawdź: projektowanie sklepów internetowych w rzeszowskiej agencji interaktywnej) trzeba unikać pewnych błędów, które mogą dyskwalifikować rynkowy sukces, a przecież to jest najważniejsze w takiej działalności.
- Opisy produktów
Przedstawienie produktu jest kluczową sprawą w sklepie internetowym, a często zdarza się tak, że sprzedawany towar jest niewystarczająco opisany. Użytkownicy, którzy nie wiedzą co chcą kupić, potrzebują zapoznać się ze specyfikacją produktu, dlatego zbyt krótki opis odpycha potencjalnych klientów. Opisy powinny być szczegółowe i wartościowe.
- Podstrona „O nas”
Wielu klientów chciałoby wiedzieć od kogo kupują dany przedmiot, a miejscem w którym dowiedzą się o tym jest podstrona „O nas”, często zaniedbywana. Warto zadbać o dokładne przedstawienie marki i jej historii. Dobrym pomysłem jest też przedstawienie zespołu tworzącego daną firmę.
- Proces zakupowy
Powinien być jak najmniej zawiły, a często jest wręcz odwrotnie. Zbyt skomplikowany proces zakupowy jest dla klienta wymagający czasowo i denerwujący. Jest to moment, w którym osoba kupująca podejmuje ostateczną decyzję i nie może w tym nic przeszkodzić.
- Wsparcie online
Jest to zapewnienie kontaktu i pomocy ze strony sklepu podczas ewentualnych pytań klientów. Proces ten powinien odbywać się jak najszybciej, czyli za pomocą „czatów na żywo”. Wiele sklepów stosuje do kontaktu formularze, których wypełnienie jest czasochłonne, a na odpowiedź trzeba czekać pewien czas.
- Mierzenie aktywności
Podstawowym błędem w sklepie internetowym jest brak możliwości zobaczenia pewnych danych. W sklepie powinny widnieć takie informacje jak: najczęściej przeglądane produkty, najczęściej odwiedzane podstrony, procent odwiedzających decydujących się na zakup.
Artykuł napisany we współpracy z agencją interaktywną tworzącą sklepy oraz strony internetowe z Rzeszowa.