Zadaniem materiałów reklamowych jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i przekazanie mu najważniejszych informacji na temat oferowanego przedmiotu lub usługi. Oznacza to, że ciekawa szata graficzna stanowi klucz do sukcesu. Niejednokrotnie odbiorca potrzebuje czasu na spokojne zapoznanie się z tekstem na ulotce bądź katalogu lub chce sięgnąć po nią za kilka dni. Z tego powodu warto zdecydować się na wydruk na solidnym podłożu, bez względu na to, czy plany dotyczą większej broszury, czy jedynie standardowej dwustronnej kartki z podstawowymi danymi. Powszechnie używany jest papier kredowy, którego właściwości znajdują szerokie zastosowanie w branży poligraficznej. Doskonale nadaje się do wydruku tekstów i obrazów.
Podstawowe informacje na temat papieru kredowego przydadzą się każdemu, kto planuje większy nakład konkretnego produktu o charakterze reklamowym. Jest on dostępny w wykończeniu błyszczącym i matowym. Oba prezentują się atrakcyjnie i nie odbijają światła. Gdy zależy nam na nieco surowym, minimalistycznym efekcie i dysponujemy grafiką w ciemnych kolorach, najlepiej zdecydować się na wersję mat.
Istotnym parametrem jest również gramatura papieru. Im większa będzie jej wartość, tym papier grubszy i trwalszy jednocześnie. Wydając książki i broszury, z reguły stosuje się wyższą gramaturę na okładce i niższą na stronach wewnętrznych. Planując ulotkę składaną w harmonijkę, najlepiej zdecydować się na podłoże średniej grubości. Chodzi o to, by łatwo się ją falcowało, ale jednocześnie nie była zbyt podatna na uszkodzenia mechaniczne.