Śledzenie przesyłki to bardzo wygodna usługa oferowana klientom przez firmy kurierskie. Nadawca lub odbiorca paczki ma możliwość podejrzenia w systemie internetowym, gdzie się ona obecnie znajduje. Biorąc pod uwagę, iż nie zawsze możemy się skontaktować z przewoźnikiem, jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Na czym zatem to polega i co zrobić, by móc śledzić przesyłkę?
Firmy kurierskie dbają o to, aby paczka na każdym etapie drogi od nadawcy do odbiorcy, była odpowiednio monitorowana. Przewożą one każdego dnia ogromne ilości przesyłek, taka kontrola jest więc niezbędna dla zachowania najwyższych standardów usług. Monitorowanie polega na skanowaniu unikalnego kodu przesyłki na każdym etapie jej drogi. W momencie nadania jest on wprowadzany do systemu i od tej chwili przesyłka jest widoczna.
Nadawca może już sprawdzać jej status. Przyjęcie do magazynu, wydanie kierowcy, a potem droga i ponownie magazyn i wydanie. Tak w skrócie wygląda podróż paczki z punktu A do punktu B. Cała droga jest kontrolowana, a paczka skanowana przy przyjęciu, oddaniu do magazynu lub w ręce kierowcy.
Odbiorca również może śledzić swoją przesyłkę, w zasadzie w każdej chwili jest w stanie sprawdzić, gdzie się ona w danej chwili znajduje. Potrzebuje on jednak numeru umożliwiającego podgląd w systemie. Firmy sprzedające produktu przesyłają zazwyczaj, mailowo lub smsem, kod do monitorowania i stronę www. Dla przykładu DHL śledzenie przesyłek i sprawdzanie statusu umożliwia bezpośrednio ze swojej strony.
Usługa śledzenia paczki pozwala uniknąć telefonicznego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Aktualizacje w czasie rzeczywistym to szybka i wygodna kontrola. Wystarczy wpisać odpowiedni numer na stronie przewoźnika lub na skorzystać ze stron internetowych do tego dedykowanych, np. na https://www.epaka.pl/firmy-kurierskie/dhl/warszawa. Jest to znaczna oszczędność czasu w przeciwieństwie do bezpośredniego kontaktu z firmą kurierską.