Mimo że dostępne na stacjach paliw substancje spełniają obowiązujące normy, mogą pozostawiać zanieczyszczenia i złogi na niektórych elementach układu zasilania. Trudno też uniknąć obecności wody w paliwie. Aby zmniejszyć ich negatywny wpływ na układ wtryskowy, można stosować specjalne preparaty ochronne. Z kolei w procesie spalania paliwa wytwarzają się małe ilości popiołów, które mogą odkładać się w formie nagaru w komorze spalania oraz na zaworach. Konsekwencją tego zjawiska może być spalanie stukowe. Z kolei zanieczyszczenia zaworów pogarszają wymianę ładunku, a tym samym osiągi silnika. Natężenie zjawiska występuje w ruchu miejskim. Aby pozbyć się nagarów, warto stosować środki do czyszczenia zaworów.
Silniki zasilane olejem napędowym wymagają stosowania osobnej grupy produktów. Dzięki nim można osiągnąć zbieżne efekty, jak w przypadku silników benzynowych. W związku z tym można skutecznie zapobiec powstawaniu osadów, jak i czyścić już powstałe. Zabezpieczyć go przed korozją i polepszyć spalanie. Różnica między tymi silnikami polega jednak na zdolności paliwa do samozapłonu. Aby poprawić spalanie oleju napędowego, warto stosować polepszacze oleju napędowego. Ostatnim z istotnych płynów jest taki do ochrony filtra DPF, którego zadaniem jest oczyszczenie spalin z niebezpiecznych dla zdrowia człowieka cząsteczek. Jak go wybrać do potrzeb konkretnego pojazdu? Można się tego dowiedzieć, korzystając z pomocy specjalistycznych stron, takich jak np. https://www.franceauto.pl/jaki-plyn-dpf-fap.