Jeżdżąc często autostradami, zapewne zauważyliśmy, że pojawia się tam bardzo wiele remontów. Niestety, jest to pewna zmora polskich dróg najwyższej klasy. Są one wiecznie trapione różnymi remontami i przebudowami, nawet jeśli mówimy o tych fragmentach autostrad czy dróg ekspresowych, które są płatne i bardzo drogie.
Podczas przeprowadzenia remontów drogowych na autostradzie, muszą być podjęte nadzwyczajne środki bezpieczeństwa. Ponieważ dozwolona prędkość wynosi aż 140 kilometrów na godzinę, trzeba dużo wcześniej umieścić tablice informacyjne o przeprowadzanym remoncie. Należy też ograniczyć prędkość, jednak nie można tego zrobić jednorazowo, a ograniczenie musi być stopniowe. Na początku widzimy więc znak 120 km/h, potem 100, 80 i ewentualnie jeszcze mniej, jeśli jest to potrzebne.
Zabezpieczenia drogowe przed samym miejscem prowadzenia robót też muszą być wyjątkowe. Jeżeli, dajmy na to, pracownicy drogowy zajmują lewy pas jezdni, to trzeba odpowiednio wcześniej namalować linie naprowadzające i strzałki mówiące o konieczności zmiany pasa na prawy.
Tuż przed samym miejscem prac, na drodze należy ustawić bariery plastikowe, a bezpośrednio za nimi powinien znajdować się ciężki pojazd, lub przeszkoda, którą trudno byłoby pokonać nawet rozpędzonemu pojazdowi. Chodzi tutaj o ochronę życia i zdrowia robotników, w razie gdyby jeden z kierowców jednak zagapił się i nie dostrzegł w porę oznakowania o remoncie. Pozostawienie możliwości swobodnego przejazdu mogłoby być katastrofalne w skutkach, dlatego często stosuje się właśnie wyżej wymienione zabezpieczenie.