W marketingu przychodzącym chodzi o to, aby Twoja firma znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania i kierowała wykwalifikowany ruch na Twoją stronę internetową.
Ważną częścią inbound marketingu jest generowanie leadów. Generowanie leadów to proces, który pomaga przekształcić odwiedzających w potencjalnych klientów. Po uzyskaniu informacji na ich temat, można podjąć z nimi kontakt i przekształcić te leady w klientów.
Istnieje wiele sposobów generowania leadów poprzez inbound marketing. Jednym z nich są kampanie interaktywnych odpowiedzi głosowych (IVR).
Kampanie IVR to coraz popularniejszy sposób na dotarcie do klientów, zwłaszcza tych, którzy nie mają czasu odebrać telefonu lub odpowiedzieć na wiadomość e-mail.
Kampanie IVR to świetny sposób na dotarcie do osób z rynku docelowego, których w inny sposób nie udałoby się znaleźć. Na przykład, jeśli szukasz osób, które są właścicielami firm w konkretnym regionie lub pracują dla konkretnej firmy, znalezienie ich w mediach społecznościowych lub w inny sposób może być trudne. Jednak dzięki technologii IVR można do nich zadzwonić i bezpośrednio przedstawić im swój produkt lub usługę.
Kampanie IVR pozwalają firmom różnej wielkości dotrzeć z przekazem do odbiorców przy minimalnym wysiłku i kosztach. To także świetny sposób na budowanie zaufania potencjalnych klientów poprzez dostarczanie cennych informacji o produktach i usługach. W niektórych przypadkach może to nawet pomóc w wygenerowaniu większej liczby leadów sprzedażowych niż tradycyjne strategie marketingowe, takie jak reklamy typu pay-per-click czy kampanie direct mail.