Jednym z głównych celów, które właściciel sklepu internetowego musi sobie zhierarchizować to osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyszukiwania przeglądarki. Gdy potencjalny klient poszukuje konkretnego produktu lub usługi, musi zadbać o to, aby jego firma, jako jedna z pierwszych pojawiła się w oknie wyszukiwarki. Oczywiście to nie jedyny aspekt gwarantujący sukces sklepu internetowego, ale jedna z kluczowych metod prowadzących do rentowności e-biznesu.
Z pomocą w pozycjonowaniu firmy przychodzą rozwiązania wpływające na optymalizację sklepu internetowego, w skrócie zwane SEO (Search Engine Optimization). Jeśli właściciel sklepu nie wdroży zasad SEO na swojej stronie, będzie uzależniony od płatnych źródeł generowania ruchu na stronie, takich jak np. Adwords, Facebook Ads.. Jeśli jednak skutecznie zoptymalizuje się swoją witrynę – można liczyć na większą ilość odsłon sklepu i idącą często w parze – rentowność.
Jeśli nie jest się biegłym w technicznych aspektach SEO, lepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji SEO, która przejmie na siebie ciężar wszystkich obowiązków związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem. Godną uwagi agencją SEO (Search Engine Optimization) jest iCEA, która posiada spore doświadczenie zarówno przy obsłudze stron większych korporacji, jak i małych, lokalnych przedsiębiorców.
Przy wyborze firmy pozycjonującej niezmiernie ważna jest transparentność jej działań. Osoby nie związane z tą branżą mogą nie zdawać sobie sprawy, ile pracy wymaga przystosowanie strony internetowej do pozycjonowania. Dzięki szczegółowym raportom z każdego etapu prac – właściciel sklepu internetowego wie za co płaci.
Większość niepowodzeń związanych z prowadzeniem i rozkręcaniem biznesu internetowego wynika ze sporej konkurencji. Aby pojawić się przed nią, warto poznać arkana optymalizacji strony. Z ogólnego punktu widzenia istnieją dwie możliwe optymalizacje SEO – te, na które można mieć wpływ, czyli np. treści zamieszczane na stronie i jej budowa techniczna oraz te, których nie da się kontrolować, czyli inne czynniki zewnętrzne.
Konkurencyjność w branży e-commerce to spory problem. Jeśli nie oferuje się nietuzinkowej i niszowej usługi lub produktów a ceny nie są niesłychanie atrakcyjne – pozycjonowanie jest jednym z nielicznych sposobów na utrzymanie się w branży. Spory wpływ na zainteresowanie klientów swoją ofertą mają portale społecznościowe .
Dobrze poprowadzony fanpage na Facebooku, który w ciekawy sposób przedstawia produkty znajdujące się w ofercie, organizuje konkursy i sprawnie odpowiada na wiadomości i posty potencjalnych klientów – znaczy bardzo dużo.
Pierwszym krokiem w drodze na szczyt list Google jest nadanie witrynie prawidłowej struktury. Niezwykle istotny jest właściwy adres URL. Informacje na stronie powinny być odpowiednio skategoryzowane, aby roboty posługujące się określonym algorytmem oceniły URL jako przydatny. Dlatego też w treściach i opisach kategorii stosuje się słowa kluczowe. Bardzo częstym błędem osób nie znających się na optymalizacji strony jest brak wiedzy, gdzie umieścić najważniejsze słowa kluczowe.
Złotą zasadą SEO jest takie przystosowanie witryny, które spowoduje, że każdy adres URL określi tylko jedno słowo kluczowe. Jak widać dla amatora nie jest to proste – dlatego też, większość sklepów internetowych i różnego rodzaju startupów korzysta z usług agencji SEO (Search Engine Optimization).
Algorytm Google zwykle nie marnuje czasu na zweryfikowanie i wysokie plasowanie stron, które nie wnoszą cennych informacji dla użytkownika wyszukiwarki. Dlatego też treści znajdujące się w sklepie internetowym muszą być unikalne, merytoryczne i bogate w słowa kluczowe – wartościowe. W przypadku sklepów internetowych, ich asortyment musi zostać dobrze skategoryzowany, a każda z utworzonych kategorii dobrze opisana. Można również rozpatrzyć założenie firmowego bloga, który znacznie wzmocni pozycję SEO (Search Engine Optimization) w sklepie internetowym.
Dzieje się tak z uwagi na wzrost ruchu organicznego, czyli osób które szukały w internecie czegoś związanego z branżą przedsiębiorcy i dzięki artykułowi trafiły bezpośrednio do sklepu. Uzyskiwanie ruchu organicznego pozwala oszczędzać na reklamach i innych płatnych formach pozyskiwania odsłon.
Godne uwagi i posiadający spory wpływ na rentowność sklepu internetowego są oczywiście ceny i jakość zamieszczonych w nich produktów. Miła obsługa i sprawna wysyłka produktu lub realizacja usługi to wartości dodane branży e-commerce. Jeśli asortyment sklepu nie jest wyjątkowo unikalny i nie trafia w określoną niszę odbiorców, warto czymś się wyróżnić spośród konkurencji.
Programy lojalnościowe, błyskawiczna obsługa i intuicyjny i nowoczesny interfejs witryny pomogą w przywiązaniu klientów do jednej strony i sprawią, że będzie lepiej przez nich oceniana i polecana. Spora część klientów pochodzi z polecenia, dlatego o jednostkę należy dbać w kontekście globalnym. Pomimo ogromnej konkurencji, niewielu wie, jak dobrze pozycjonować swój sklep internetowy, czasem warto powierzyć to zadanie agencji SEO (np. iCEA), która na samym początku przeprowadzi bezpłatny audyt i ustali, co wymaga poprawy.